torsdag den 23. december 2010

Nytårsmenu 2010

Nytårsmenuen 2010
Det er helt rigtigt- byen er ved at finde sin egen jule hvilepuls. Her hos os, har jeg skiftet plads fra hjørnet hvor, havnen nu endelig er frosset. Havnebussen har sidet fast med motorstop på den anden side.. ovre ved Danisco- de sidste par timer.. De få reservationer vi havde i går aftes blev aflyst og dagen i dag ser ud til at blive fuldstændig mennesketom. På news omtalte de i går fyn- som Danmarks største parkeringsplads… To kollegaer Bettina og Line er begge sneet inde, så jeg har kæmpet mig ind gennem snemasserne og afventer telefonens ringen.
Årets sidste slag i bolledejen - er salg at nytårsmenuer ud af huset.


Nytårs menu UAH kr. 385,- pr. kuvert:


MENU - ud af huset
Snack
Rodfrugt chips med torskerogn dip
Forret
Vesterhavssuppe med dild rimmet laks, lange og blåmuslinger
Hovedret
Oksetournedos, ristede skovsvampe, syltede løg, bagte pastinakker, Pommes Fondant og sauce bordelaise med marv, persille, skalotteløg
Ost
Lageret Comté med figner og knækbrød
Dessert
Passionsfrugtmousse med ganache på chokoladebund,
"frugtcocktail" og sprød karamel

http://soerenk.dk/nytaarsmenu-2010/index.html


Skriv til mig hvis i vil have nogle!
Lidt kækt annoncerede jeg, at vi ville nå 2000.. Men må erkende at jeg for anden gang i år skyder over målet… første gang var da jeg annoncerede det vilde burgerridt til students only festen.. både den gang og her lader det til at jeg rammer 50 % forkert (kan man det- ramme 50 % forkert ? ) i forstår nok hvad jeg mener.
Vi ender på niveau med sidste år.. og det er i sig selv flot- med det enorme udbud af menuer man kan finde i år. Alle vil have en bid af den kage…forståeligt nok.
Her er i hvert fald menuen. Den er god, nem og billig… som Karston - de indviede vil vide hvem Karston er- plejede at sige… det er ingen skam at være billig- så længe man ikke er gratis.. Og det har han jo så evindelig ret i.. om end han nok så på det i en lidt anden sammenhæng.
God jul til alle. Jens / le vicevært

Ingen kommentarer: